Mobiljegy
Főoldal › Mobiljegy
Az alkalmazás működése

Mi az a Közlekedési mobiljegy?
A közlekedési mobiljegy egy mobilapplikáción keresztül megvásárolható utazási jogosultság.
Milyen jegyek, bérletek érhetők el?
- elővételben váltott menetjegy
- teljes árú összvonalas havi bérlet
- nyugdíjas havi bérlet
- tanuló havi bérlet
- 10 napos összvonalas bérlet
- napijegy
Honnan tölthető le az applikáció?
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalán megtalálható az Önnek megfelelő alkalmazás, amelyben elérhető a mobiljegy.
Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?
Az applikáció legalább Android 5 vagy iOS 10 operációs rendszerű telefonra telepíthető. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen az applikáció használata során szükség lehet a kamera használatára.
Ezen felül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel rendelkezzen mind a vásárlás, mind az utazás során.
Hogyan fizethetek?
Közvetlenül bankkártyával az OTP biztonságos fizetési felületén keresztül, vagy belső egyenlegre feltöltött összeg terhére. A belső egyenleg feltöltése is bankkártyával, az OTP fizetési felületén keresztül történik.
A mobiljegyek ára különbözik-e a papír alapú jegyek árától?
Nem különbözik. Minden mobilapplikációban elérhető termék ára megegyezik a hagyományos termékeke árával.
Mindenképp szükség van regisztrációra?
Igen, a mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor, ha már rendelkezik az Ön által használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újra regisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik.
Milyen adatokat kell megadnom a vásárláshoz?
Menetjegy vásárlása esetén a megvásárolni kívánt jegy darabszámát.
Amennyiben bankkártyával fizet, kártyaadatait az OTP biztonságos fizetési felületén kell megadnia.
Regisztrációkor meg kell adnom a bankkártya adataimat?
Nem. Csak vásárlás vagy egyenleg feltöltés során.
Csak magánszemélyként vagy cégként is regisztrálhatok?
Mindkét jogi formában regisztrálhat, azonban a regisztrációt követően nincs mód ennek megváltoztatására. Amennyiben szüksége lenne mindkét jogi formára, lehetősége van külön regisztrációt létrehozni, hiszen egy e-mail-címmel több regisztráció is lehetséges, csupán a felhasználónévnek kell különböznie.
Mi a teendő az utazás megkezdése előtt?
A járműre való felszállás előtt válassza ki a már megvásárolt menetjegyét, nyomja meg az „Érvényesítés járművön” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett érvényesítő kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy a személyzetnek.
Bérletjegy vásárlása esetén a megvásárlással egyidejűleg történik az érvényesítés is.. A továbbiakban az autóbuszra történő a felszálláskor olvassa le az érvényesítő kódot, majd a sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy a személyzetnek
Hol található a járművökön az érvényesítő kód?
Járműveink külső felületén 2 helyen az első utasajtó melletti felületeken, az utastérben további 1 helyen, a gépjármű vezető közvetlen közelében találhatóak a kódok.
MAN autóbuszokon
Külső felület – első utas ajtó
Belső felület – autóbusz vezető mellett
CREDO típusú autóbuszokon
Külső felület – első utas ajtó
Belső felület – autóbusz vezető mellett
Hogyan kapom meg a számlát?
MI a teendő készülékcsere vagy az alkalmazás újratelepítése esetén?
A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a még nem érvényesített menetjegyet, továbbá a napijegyeket és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Fontos továbbá, hogy a mobiljegyet nem lehet áthelyezni más felhasználói fiókba. Amennyiben már nincs lehetőség áthelyezésre az applikáción belül, kérjük, jelezze azt a T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft.telefonos ügyfélszolgálatán (06 34/200-289) vagy a info@tbusz.hu e-mail-címen.
Másik applikációt szeretnék használni. Át lehet helyezni a már megvásárolt jegyet, bérletet egyik applikációból a másikba?
Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.
Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet?
Igen. A fel nem használt jegyeket vissza lehet váltani, melyek árát automatikusan jóváírják a belső – applikáción belüli – egyenlegén.
Megváltozott az igazolvány számom, mi a teendő?
Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegye vagy bérlete már megkezdte érvényességét, kérjük, az jelezze azt a T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft. telefonos ügyfélszolgálatán (+36 34 200 289), ahol a megfelelő adatok megadását követően elvégzik az igazolványszám módosítását.
Ha még nem kezdte meg érvényességét, akkor váltsa vissza a napijegyet vagy a bérletet az applikációban, és ismét vásárolja meg az új igazolványszám megadásával.
Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil adatkapcsolatom?
Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét, így a sofőr, vagy a személyzet megtagadhatja Öntől az utazásban való részvételt, illetve a jegyellenőrök pótdíjazhatják.
Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Kérjük, először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet.
Abban az esetben, ha sem a még nem érvényes jegyek között, sem az egyenlegen nem jelent meg a vásárlás, akkor kérjük, forduljon számlavezető bankjához.
Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, esetleges hibákat? Hol kérhetek segítséget?
- A mobiljeggyel kapcsolatos általános észrevételeit, kérdéseit az alábbi elérhetőségek valamelyikén jelezheti:
- 06-34/200-289
- T-Szol Ügyfélszolgálat jegy- és bérletpénztár, 2800 Tatabánya, Fő tér 18/E.
Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, forduljon a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. ügyfélszolgálatához az alábbi elérhetőségeken:
- +36-36-889-889
- ugyfelszolgalat@nmzrt.hu.
Meddig érvényesek az egyes termékek?
A menetjegy az érvényesítést követő 1 órán belül jogosít utazásra.
A napijegy esetébe a vásárláskor megadott nap 0.00 órájától ugyanazon nap 24.00 óájáig érvényes korlátlan utazásra.
A tíznapos összvonalas bérletjegy az érvényességi naptári nap 00.00 órájától azt azt követő 10. nap 24.00 órájáig jogosít korlátlan számú utazásra.
Az Összvonalas teljes árú havi bérletjegy a tárgyhónap 1. napjának 00.00 órájától a tárgyhót követő 5. nap 24.00 órájáig jogosít korlátlan számú utazásra.